Wednesday 1 May 2013

FGV Diseru Buka Peluang Pekerjaan Kepada Generasi Kedua

alt.

MUADZAM SHAH 1 Mei - Felda Golden Ventures Holdings Berhad (FGVH) diminta menubuhkan sebuah kilang industri di Rompin bagi membuka peluang perkerjaan kepada anak-anak felda generasi yang kedua.

Calon Barisan Nasioal (BN) Rompin, Datuk Sri Dr. Jamaluddin Jarjis berkata, penyenaraian FGV memberi satu peluang baru kepada masyarakat felda.

"Untuk itu dengan penyenaraian FGV yang ada modal, saya meminta supaya modal ini FGV cuba menceburi dalam bidang industri dan membuaka peluang perkerjaan dikawasan-kawasan Rompin kepada generasi kedua."

"Dengan modal yang ada oleh FGV ini mampu membuka peluang-peluang untuk membina industri dan membuka peluang perkerjaan bagi yang menetap disini." katanya kepada pihak media pada Karnival Hari Keluarga Felda Palm Industies sdn bhd (FPISB) & Felda Golden Ventures Plantation Malaysia (FGVPM) 2013 di Bandar Tun Razak, hari ini.

Turut hadir pada karnival tersebut calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Ibam Datuk Wan Kadri Wan Mahusain dan Ketua Pegawai Eksekutif, Datuk Sabri Ahmad.

Jelas beliau lagi, ini merupakan agenda baru dimana felda dahulunya merupakan agenda ayahanda kepada Perdana Menteri, Tun Abdul Razak untuk membuka ladang dan membina kilang untuk peneroka felda generasi pertama.

"Perjuangan ayahanda Datuk Seri Najib Tun Razak sudah semestinya diteruskan dengan membela anak-anak felda generasi kedua dengan membangunkan industri."

"Saya maklum kepada mereka berilah mandat kepada Perdana Menteri, insyallah beliau akan meminta pada FGV dan akan menterjemahkan hasrat impian anak muda ini untuk mendapatkan perkerjaan dikawasan ini," ujarnya.

No comments:

Post a Comment